جامعه و خانوادهکسب و کار ایرانی

چگونه سالن زیبایی را مدیریت کنیم

بسیاری از افرادی که دوره های آرایشگری را می گذرانند، قصد آرایشگری ندارند. در عوض، او می خواهد در آینده یک سالن زیبایی بسازد و راه اندازی کند. اما برای راه اندازی حتی یک آرایشگاه کوچک، باید نکاتی را برای مدیریت این محیط ها بدانید. مدیران سالن مسئولیت نظارت بر عملکرد روزانه سالن، آرایشگران و ارائه دهندگان مختلف خدمات زیبایی و همچنین مدیریت امور مالی سالن را بر عهده دارند. در این مقاله از آموزش و پرورش ایران به بررسی راهکارهای موثر برای مدیریت سالن ها و کارگاه های زیبایی می پردازیم.

عملکرد سالن زیبایی چگونه است؟

کلیه وظایف و عملیات روزانه افراد در سالن های زیبایی و آرایشگاه ها توسط مدیران محل کار مدیریت می شود. این افراد ممکن است مدرک تدریس داشته باشند یا نکات مدیریتی را از طریق تجربه آموخته باشند. مدرک آموزشی یا مدرک سرپرستی یکی از مقاطع تحصیلی یک مؤسسه فنی و حرفه‌ای است که دانش‌آموزان دوره خود را در زمینه‌هایی مانند فنون بیان، روش‌های جذب مخاطب و مشتری، مدیریت زمان، مهارت‌های آموزش آرایشگری و مهارت‌های مدیریتی به فراگیران دوره خود می‌رساند.

برخی از مشاغل مدیران سالن های زیبایی را با هم مرور می کنیم:

استخدام آرایشگران حرفه ای و آموزش دیده

تنظیم تغییرات شغلی برای آرایشگران (در صورت لزوم)

پیگیری حرکت و استراحت آرایشگران

سفارش خرید محصولات آرایشی و بهداشتی برای استفاده در سالن

نظارت بر تعمیر و نگهداری تجهیزات سالن زیبایی و آرایشگاه

در مورد اقدامات بهداشتی و مشاوره در همه مدارس تحقیق کنید

انطباق روش های زیبایی با استانداردهای امروزی

آرشیو مدارک آرایشگاه

یک استراتژی تبلیغاتی در سایت و شبکه های اجتماعی ایجاد کنید

مخزن سوابق هزینه، درآمد و حقوق آرایشگران

استفاده از استراتژی های مختلف برای جذب مشتریان جدید و وفادار نگه داشتن مشتریان فعلی.


سبک مدیریت خوب

راهکارها و تکنیک های مدیریت برای سالن های زیبایی و آرایشگاه ها

قبل از اینکه بخواهید در مورد یک راه حل خوب برای مدیریت خانه فکر کنید، توصیه می کنیم ابتدا در مورد نوع کسب و کار خود تصمیم بگیرید. برای مثال برخی از آرایشگاه ها صندلی های خود را به آرایشگاه ها اجاره می دهند. می توانید یک یا چند اتاقک را در حمام بزرگ اجاره کنید.

گاهی اوقات مدیران سالن های زیبایی برای آرایشگران و سایر ارائه دهندگان زیبایی مانند ناخن کارها حقوق ثابتی در نظر می گیرند و با افزایش تعداد مشتریان حقوق آنها افزایش می یابد و دیگران فقط از روش تخته سیاه استفاده می کنند. همچنین ممکن است مالک و سرمایه گذار سالن فرد دیگری باشد و شما به عنوان مدیر استخدام شوید. در ادامه با چند راهکار موثر در مدیریت سالن های زیبایی و آرایشگاه ها آشنا خواهیم شد.

مدیریت سالن زیبایی

چشم اندازی از یک سالن زیبایی یا آرایشگاه ایجاد کنید

چشم انداز تجاری هدفی است که تمام فعالیت های تجاری را متحد می کند و آنها را در یک جهت هدایت می کند. این هدف می تواند کوتاه مدت یا بلند مدت باشد. به عنوان مثال، شما می توانید یک آرایشگاه کوچک را در عرض 3 سال به یک سالن زیبایی بزرگ تبدیل کنید. شاید بخواهید به تدریج تنوع خدمات خود را افزایش دهید. همچنین این امکان وجود دارد که بخواهید انواع محصولات آرایشی و بهداشتی را در محیط آرایشگاه به فروش برسانید. حتما این دیدگاه را یادداشت کرده و با همکاران خود به اشتراک بگذارید. همچنین برای آنها مهم است که بدانند چگونه از دستیابی به این اهداف سود می برند.

مدیریت موفقیت آمیز سالن بدون قوانین غیرممکن است

مدیر سالن  آرایشگری موفق کسی است که بتواند قوانین هر محیط کاری را بنویسد و به اعضای تیم منتقل کند. این قوانین باید موارد مختلفی را شامل شود که برخی از آنها عبارتند از: مسئولیت های هر یک از اعضای تیم، مسئولیت های جمعی مانند بهداشت، نحوه پوشیدن لباس و ویژگی های لباس، رعایت اصول ایمنی آرایشگاه، نحوه برخورد با مشتریان و نحوه برخورد برای هزینه خدمات.

وفاداری مشتریان فعلی و جذب مشتریان جدید

بیشتر درآمد کسب و کار سالن شما از مشتریان فعلی شما حاصل می شود. بنابراین، این مشتریان مهم ترین سرمایه گذاری در کسب و کار شما هستند. وفاداری مشتریان تجاری اکنون اشکال مختلفی دارد. به عنوان مثال، در صورت خرید محصول خوب، می توانید از قیمت بازدید ماهانه مشتری یا تخفیف استفاده کنید. راه اندازی باشگاه مشتریان نیز یکی از بهترین راه حل ها در این زمینه است. اما برای جذب مشتری جدید راه های مختلفی دارید از جمله: تبلیغات دهان به دهان، تبلیغات سالن زیبایی با شبکه های اجتماعی و سایت ها، ثبت نام در وبسایت گروه هایی مانند آموزش ایرانی، تبلیغات در نشریات داخلی و ….

یک سالن زیبایی را مدیریت کنید

برگزاری جلسات منظم با کارکنان سالن زیبایی و آرایشگاه

در محیطی مانند سالن زیبایی و آرایشگاه، افراد اعم از مدیران و کارکنان دائماً با یکدیگر در تعامل هستند. با این حال، به یاد داشته باشید که نمی توانید در یک روز کاری پرمشغله در مورد موضوعات مهم تجاری با همکاران خود صحبت کنید. به همین دلیل باید جلسات منظم هفتگی و ماهانه با کارمندان خود برگزار کنید. در این جلسات دستورالعمل های جدید را برای آنها توضیح دهید و از مشکلات و شکایات آنها یا میزان رضایت مشتری و خواسته های آنها مطلع شوید.

شکایات مشتری؛ منبعی غنی از اطلاعات برای مدیریت سالن زیبایی

یکی از بهترین راه ها برای موفقیت در مدیریت سالن زیبایی و همچنین افزایش تعداد مشتریان سالن و آرایشگاه، دریافت نظرات مشتریان است. مشتری ناراضی نه همیشه، بلکه معمولاً کسی است که به یکی از نقاط ضعف شرکت اشاره کرده باشد. بنابراین علاوه بر تلاش برای بازگرداندن رضایت آنها، حتما به این نقاط ضعف نیز توجه کرده و آنها را برطرف کنید. از سوی دیگر، می‌توانید از فرم‌های نظرسنجی استفاده کنید تا بفهمید مشتریان در مورد شرکت شما و کیفیت خدماتی که ارائه می‌دهید چه فکری می‌کنند.

ارائه سالن زیبایی در وب سایت دسته بندی آموزش ایرانیان

مسئولیت های مدیران سالن های زیبایی شامل نظارت بر کارمندان، برنامه ریزی ساعات کاری و شیفت کاری، ارتقای خدمات، مدیریت هزینه و درآمد، انتخاب و اجرای استراتژی های تبلیغاتی و بازاریابی است. راه حل دیگر بررسی رقبای تجاری خود است. برای آشنایی با موفق ترین آرایشگاه ها و سالن های زیبایی کشور می توانید در فهرست سالن های زیبایی کشور در سایت آموزش و پرورش با آنها آشنا شوید و در نظر بگیرید. ما همچنین به شما پیشنهاد می کنیم که به خانواده بزرگی از موسسات آموزشی در ایران بپیوندید تا مخاطبان و مشتریان بالقوه شما را راحت تر پیدا کنند. در این سایت، ما شما را با جامعه مخاطبان هدف کسب و کارتان مرتبط می کنیم.

تحریریه سی وی نت

خبرنگار اجتماعی با تمرکز بر مسائل توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست.
دکمه بازگشت به بالا